TIPS KULIT PUTIH DAN CERAH

Tak semestinya orang kaya je boleh putih, gebu gebas sebab diorang pergi SPA tau. Kita pun boleh buat SPA dekat rumah. Itu pun dah memadai.
Mudah je caranya.

GUNAKAN LEMON DAN MADU

Kandungan vitamin yang terkandung dalam dua bahan ni dapat mencegah kulit dari blackhead, whitehead dan juga jerawat.

CARA-CARANYA:

  • Campur satu sudu teh madu denganjus lemon.
  • Kemudian sapukan pada wajah 
  • Biarkan selama 15 minit.

 

BETIK 

Selain baik untuk sistem pencernaan, betik juga sangat bagus dalam mencerahkan kulit kusam dan melawan bakteria yang ada pada kulit wajah.

CARA-CARANYA:

  • Lumatkan betik dan campurkan dengan yogurt.
  • Kemudian sapu pada wajah.
  • Biarkan selama 15-20 minit supaya khasiat buah betik dapat diserap masuk ke dalam kulit.

PUTIH TELUR

Putih telur mengandungi protein, protein yang terkandung dalam putih telur ni lah yang akan bersihkan wajah anda.

CARA-CARANYA:

  • Asingkan putih telur ke dalam mangkuk.
  • Sapukan pada wajah.
  • Walaupun bau nya kurang menyenangkan sikit tapi sangat-sangat membantu.

Nak lagi mudah? Kadang-kadang tak ada masa nak buat semua ni kan? Meh lah cuba Juliette Night Serum. Calit satu dua titik je dah cukup dah

Follow by Email
Facebook
Facebook