APA YANG MENYEBABKAN MULUT BERBAU ??

JANGAN BIARKAN MULUT KERING

Nafas berbau boleh berlaku disebabkan oleh mulut yang kering. 
Oleh itu, sentiasa pastikan mulut anda tidak kering dengan cara minum air kosong dengan kerap.

ELAKKAN MAKAN MAKANAN YANG BERBAU SEPERTI BAWANG PUTIH

Kalau taknak mulut berbau busuk, elakkan daripada makan makanan yang boleh menyebabkan nafas anda berbau seperti bawang putih, bawang, dan ulam-ulaman seperti petai. 

KUNYAH BUNGA CENGKIH

Walaupun rasanya menjengkelkan, tapi dia akan kekalkan aroma bunga cengkih dalam mulut dan tak perlu nak berbual dengan orang dah. Okay. 

Takkan nafas je nak cari jalan penyelesaian. Habis tu macam mana pula dengan muka kusam yang jadi salah satu punca kita malu nak jumpa dengan orang? 🌚

Jangan risau. Tak ada maslah, senang je ni. Guna lah Juliette Face Cleanser. In shaa Allah lepas ni tak perlu risau dah tau. 😍

 

Follow by Email
Facebook
Facebook